Zašto je naša rasprodaja drugačija
9.2. 2023, Barbora Wolfova
Prije nekoliko dana započeli smo s redovnom sezonskom rasprodajom. Mislili smo iskoristiti ovu priliku da vam ukratko predstavimo našu poslovnu filozofiju i možda čak objasnimo zašto nećete naići na megalomanske akcije koje obećavaju popuste do 80%.
Ne bavimo se brzom modom
Drago nam je što mnogi od vas već cijene naš dosadašnji trud u vezi održivosti. Dugoročno gledano, nastojimo biti arbitri kvalitete i ne prodavamo sezonsku lošu robu, već poštene komade koji će vam izdržati dugi niz godina. Čak i ako se radi o proizvodima iz sezonskih kolekcija.
To je povezano i s činjenicom da se uvijek trudimo realno procijeniti broj proizvoda koje ćemo uvesti u sezonsku kolekciju, a da na kraju zime ili ljeta ne saznamo da su nam skladišta puna. Jer tada moramo besmisleno rasprodati na stotine komada odjeće u mjesec dana čak i po nižoj nego nabavnoj cijeni.
Kvaliteta nešto košta
Praktički se ista situacija ponavlja u nekoj varijanti svake godine. Prvi val sniženja pokrećemo s paušalnim popustom od 20%. Odmah stiže brza reakcija jednog od kupaca koji kaže kako dvadeset posto nije baš nešto od popusta. Mi ga nekako razumijemo. U navali ogromnih rasprodaja koje obećavaju sniženja i u desetke posto, ovo se zaista ne čini kao neodoljiva ponuda.
Banalno objašnjenje je da su i naše marže drugačije i to naravno niže nego kod brze mode proizvedene uz minimalne troškove u zemljama trećeg svijeta. Prodaja uz velike popuste bi za nas značila prodaju uz značajan gubitak. Vjerojatno sada vidite zašto ovo baš i nije put kojim želimo ići.
Kupcima ne lažemo
Posebno mjesto u paklu je, po našem mišljenju, rezervirano za sve trgovce koji jednostavno lažu u prodaji. Uobičajena taktika? Dodajte nekoliko proizvoda sniženih 70% u hrpu proizvoda sniženih 20%, a zatim privucite kupce na rasprodaju s DO 70% POPUSTA. Za nas je ovo apsolutno nekorektno ponašanje, koje ne želimo i na sreću ne moramo prakticirati.
Isto vrijedi i za umjetno dizanje cijena prije početka rasprodaje - šaljemo pozdrav većini internetskih trgovina. No ni to ne želimo i nećemo raditi.
Četrdeset i dosta
Naše sezonske rasprodaje imaju dva vala. Prvi kada sve snizimo 20% i drugi kada zadnje preostale komade snizimo 40%. Kod nas ne postoji 90% popusta. Najveće moguće sniženje je četrdeset posto i to uglavnom zbog gore navedenih razloga.
Eto kako to kod nas ide. Nadamo se da smo barem malo razjasnili našu filozofiju u pitanju rasprodaja. Kao nagradu sada možete provjeriti ako ima u poštenoj rasprodaji nešto što bi vam odgovaralo.
Je li vam se svidio članak? Podijelite ga!
Barbora Wolfova
Autor članka