Zašto je naša rasprodaja drugačija

9.2. 2023, Barbora Wolfova
Zašto je naša rasprodaja drugačija

 

 

Prije nekoliko dana započeli smo s redovnom sezonskom rasprodajom. Mislili smo iskoristiti ovu priliku da vam ukratko predstavimo našu poslovnu filozofiju i možda čak objasnimo zašto nećete naići na megalomanske akcije koje obećavaju popuste do 80%.

Ne bavimo se brzom modom

Drago nam je što mnogi od vas već cijene naš dosadašnji trud u vezi održivosti. Dugoročno gledano, nastojimo biti arbitri kvalitete i ne prodavamo sezonsku lošu robu, već poštene komade koji će vam izdržati dugi niz godina. Čak i ako se radi o proizvodima iz sezonskih kolekcija.

To je povezano i s činjenicom da se uvijek trudimo realno procijeniti broj proizvoda koje ćemo uvesti u sezonsku kolekciju, a da na kraju zime ili ljeta ne saznamo da su nam skladišta puna. Jer tada moramo besmisleno rasprodati na stotine komada odjeće u mjesec dana čak i po nižoj nego nabavnoj cijeni.

Kvaliteta nešto košta

Praktički se ista situacija ponavlja u nekoj varijanti svake godine. Prvi val sniženja pokrećemo s paušalnim popustom od 20%. Odmah stiže brza reakcija jednog od kupaca koji kaže kako dvadeset posto nije baš nešto od popusta. Mi ga nekako razumijemo. U navali ogromnih rasprodaja koje obećavaju sniženja i u desetke posto, ovo se zaista ne čini kao neodoljiva ponuda.

Banalno objašnjenje je da su i naše marže drugačije i to naravno niže nego kod brze mode proizvedene uz minimalne troškove u zemljama trećeg svijeta. Prodaja uz velike popuste bi za nas značila prodaju uz značajan gubitak. Vjerojatno sada vidite zašto ovo baš i nije put kojim želimo ići.

Kupcima ne lažemo

Posebno mjesto u paklu je, po našem mišljenju, rezervirano za sve trgovce koji jednostavno lažu u prodaji. Uobičajena taktika? Dodajte nekoliko proizvoda sniženih 70% u hrpu proizvoda sniženih 20%, a zatim privucite kupce na rasprodaju s DO 70% POPUSTA. Za nas je ovo apsolutno nekorektno ponašanje, koje ne želimo i na sreću ne moramo prakticirati.

Isto vrijedi i za umjetno dizanje cijena prije početka rasprodaje - šaljemo pozdrav većini internetskih trgovina. No ni to ne želimo i nećemo raditi.

Četrdeset i dosta

Naše sezonske rasprodaje imaju dva vala. Prvi kada sve snizimo 20% i drugi kada zadnje preostale komade snizimo 40%. Kod nas ne postoji 90% popusta. Najveće moguće sniženje je četrdeset posto i to uglavnom zbog gore navedenih razloga.

Eto kako to kod nas ide. Nadamo se da smo barem malo razjasnili našu filozofiju u pitanju rasprodaja. Kao nagradu sada možete provjeriti ako ima u poštenoj rasprodaji nešto što bi vam odgovaralo.

Je li vam se svidio članak? Podijelite ga!

Barbora Wolfova

Autor članka

Zanima li vas nešto? Želite li nešto pitati?

Šteta, još uvijek ovdje nema ničega. Bit ćemo sretni za komentar.