Na tragu održivosti

8.4. 2022, Ilma Džanko
Na tragu održivosti

Posljednjih godina smo u Gentleman Storeu intenzivirali naše napore u rješavanju utjecaja na okoliš i društvo. Svaki put kada preuzmete paket od nas možete vidjeti jednu dnevnu manifestaciju ovog truda – težimo više ekološkem pakiranju. Društveni aspekt je tada malo skriveniji, ali i jednostavan: prema našim zaposlenicima se postupa pošteno, bilo u smislu radnog okruženja ili evaluacije. Međutim, cijela naša težnja za održivošću ima dublje implikacije na način na koji odabiremo pojedinačne dobavljače. I upravo u tom smjeru ćemo vam danas ponuditi pogled izravno u srž.

John & Paul vodi svojim primjerom…


Moramo početi s vlastitim brendom odjeće, obuće i dodataka John & Paul. Ovdje smo, iz očitih razloga, u mogućnosti voditi brigu o cjelokupnom proizvodnom procesu - od dizajna preko materijala do same izrade. U svim navedenim koracima težimo maksimalnoj kvaliteti, iako će to ponekad rezultirati s više posla. Ali samo tako možemo osigurati da će vaša odjeća trajati i služiti još dugi niz godina, a ne samo sezonski hir, koji bi onda otputovao negdje na deponiju.

Ne štedimo na materijalima i koristimo samo najbolje što smo u mogućnosti dobiti od proizvođača. Osim toga, šivamo u Europi, uz nekoliko iznimaka, ili u Češkoj ili kod nekoga od naših susjeda. Na skroman način pomažemo održati domaću tradiciju proizvodnje tekstila, a uz to smo potpuno sigurni da su oni koji su je šivali pošteno plaćeni za rad. 

… a drugi proizvođači odjeće pomno prate

Naravno, slično pristupamo i odabiru ostalih brendova odjeće u našoj ponudi. Ostali proizvođači, koji čine okosnicu naše ponude, također se mogu pohvaliti domaćom proizvodnjom koja nije preseljena izvan Europe i koja ide ruku pod ruku s nadstandardnom kvalitetom. Na primjer, možemo spomenuti (ne samo) Portuguese Flannel košulje od flanela, guste engleske veste Peregrine, tradicionalne voštane Barbour jakne, jakne od tvida i hlače Walker Slater, prije svega održivu marku ležerne odjeće Organic Basics ili proizvođača naših nevidljivih majica Covert Underwear - čak i šije izravno u Češkoj.

Certifikacija B Corp: sveobuhvatna i nepristrana održivost

Neki od naših dobavljača konceptu održivosti pristupaju gotovo znanstveno. Primjer je neovisna certifikacija B Corp. Oni koji su zainteresirani za procjenu ovoga koristit će niz kriterija koji uključuju ekološku i društvenu održivost u najširem smislu. Odgovara, na primjer, kako se tvrtka vodi. Procjenjuje i svoju namjeravanu misiju i transparentnost donošenja odluka ili odgovornost svoje uprave za moguće neuspjehe. Drugi kriterij ocjenjuje kako se tvrtka odnosi prema zaposlenicima – ne samo u smislu platnog spiska, već i u smislu korporativne kulture, sigurnosti posla, mogućnosti razvoja ili fleksibilnosti posla.

Treći kriterij je utjecaj tvrtke na lokalnu zajednicu u kojoj posluje. Procjenjuje otvara li nova radna mjesta u svom mjestu poslovanja, kako locira svoje opskrbne lance ili je uključena u dobrotvorne projekte. Poseban dio evaluacije je procjena utjecaja na okoliš u klasičnom smislu riječi – tj. što poslovanje tvrtke ima na okoliš, ali i nudi li tvrtka svojim kupcima ekološki prihvatljivije alternative postojećim proizvodima ili kako ih informira o utjecaju na okoliš. njihovih potrošačkih izbora..

Sami kupci tada dobivaju dužnu pažnju. Kriteriji uključuju način na koji tvrtka postupa s osobnim podacima, ocjenu jesu li njezine marketinške aktivnosti etičke ili ocjenu kvalitete isporučenih proizvoda.

Osim što ispunjavaju cijeli niz gore navedenih uvjeta, a ne predstavljaju dodatni trošak za tvrtke, često bez opipljivih povrata, tvrtke koje dobiju certifikat moraju svake godine plaćati značajne članarine. Ipak, znamo za najmanje dvije tvrtke čije proizvode nudimo koje posjeduju ovaj prestižni certifikat. To je Bellroy, proizvođač australskih novčanika i, općenito, svega što je bolje nositi - i Secrid, nizozemski proizvođač sigurnih aluminijskih kućišta za kartice i inovativnih novčanika.

Kozmetika bez ulja i kemikalija

Bez onoga što je važno za okoliš, nije ono od čega je napravljena vaša omiljena kozmetika. Zato nastojimo uključiti samo proizvođače čija je proizvodnja što prirodnija. Primjer za to može biti naš suvlasnički brend prirodne muške kozmetike Beviro. Kao rezultat toga, možete pročitati o postotku svakog proizvoda ove marke. Za sve proizvođače kozmetike tada navodimo puni sastav u pojedinostima pojedinačnih proizvoda, zahvaljujući kojima možete sami temeljito "tapkati" pojedine sastojke.

Što reći u zaključku? Možda samo da znamo da održivost nije besplatna. Stoga cijenimo što, kao naši kupci, uočavate tu dimenziju i razumijete zašto, na primjer, naša majica ne može koštati koliko komad izrađen od umjetnih materijala negdje u jugoistočnoj Aziji.

Je li vam se svidio članak? Podijelite ga!

Ilma Džanko

Autor članka

Máte dotazy? Ptejte se, rádi odpovíme.

Dosud nebyly přidány žádné otázky. Ptejte se nás, rádi poradíme